Boganmeldelse: ’Når man kysser i august’

Når man kysser i august

Eventyrromanen ”Når man kysser i august” er udgivet i 1995 af Sissel-Jo Gazan og berører væsentlige emner som krig og kærlighed. Bogen er på lige knap 200 sider og er Sissel-Jos debutroman, som blev publiceret, da forfatteren kun var 22 år. Den skildrer et kærlighedseventyr om April Sommer og Valentin. Bogen har fået stor ros for at give dyb indsigt i det psykologiske følelsesliv hos bogens hovedkarakterer.

Sissel-Jo skriver i et utroligt flot sprog, der er lige til og behageligt at læse. Teksten er skrevet på en måde, der giver dybdegående indsigt i karakterernes tankeliv. Hun formår at bringe læserne ind i et spændende univers, hvor det vises, hvorledes kærligheden kan gøre ondt, før man ordentligt kan finde hinanden i et forhold mellem to personer. Forfatterskabet trækker i høj grad på mange af Sissel-Jos private erfaringer og oplevelser i livet kombineret med en livlig fantasi.

Bogen er tilgængelig i fysisk form og kan både købes i butikker og online. Derudover kan den lånes på de respektive biblioteker landet over. Du har yderligere også mulighed for at læse bogen i elektronisk udgive som e-bog. Hvis du i højere grad foretrækker at få bogen læst højt, så kan du vælge at downloade bogen som lydbog.  Dette er uden tvivl en af Sissel-Jo Gazans største og mest succesfulde bøger, der skildrer essentielle tematikker her i livet. Forfatteren har i årene efter denne succesrige udgivelse publiceret mange andre bøger, der tager udgangspunkt i både bløde og hårde emner. Blandt de mest populære bøger udgivet af Sissel-Jo Gazan finder du, udover hendes debutram, følgende titler: Blækhat, Dinosaurens fjer og Svalens graf.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *